- דף הבית
- אודות החברה
- הליך העסקה
- ביטוח עובדים זרים
- עלויות למעסיק
- תקנות מס
- טפסים וקישורים
- מאמרים
- ביטוח בריאות עובדים זרים
- ביטוח חובה לעובדים זרים ותיירים
- Health Insurance Policy for caregivers
- ביטוח בריאות לעובדים זרים - לא בהכרח מתייקר
- ביטוח בריאות עובדים זרים צפוי להתייקר
- ביטוח ילדי עובדים זרים
- תנאי האתר לבחירת מסלול ביטוח בריאות
- "כללית" תייקר את מחירי הביטוח לזרים
- ביטוח בריאות לעובדים זרים בסיעוד - שיקולי המעסיק
- ביטוח עובדים זרים - אסור לחייב בתאגיד!
- ביטוח עובדים זרים וביטוח תיירים
- הצטרפות לביטוח בריאות
- חוקים בנושא ביטוח בריאות עובדים זרים
- חסכון למעסיק בביטוח בריאות לעובד זר בסיעוד
- כיצד לבחור ביטוח בריאות לעובדים זרים
- סל שירותי בריאות לעובדים זרים
- רכישת פוליסות ביטוח- אזהרה לציבור
- ביטוח בריאות לעובדים זרים
- שוק ביטוח בריאות לעובדים זרים
- גמלת סיעוד
- גמלת סיעוד בכסף במקום שירותים
- שיפור בעלויות למעסיק עובד זר בסיעוד
- סכומי גמלה בכסף למעסיק עובד זר
- גמלת סיעוד בכסף תגדל במאות שקלים בחודש
- גמלת סיעוד מחברת סיעוד או מביטוח לאומי ?
- התפתחויות חקיקה בתחום תשלום גמלת סיעוד בכסף
- מדריך זכויות לניצולי השואה
- עמדת המוסד לביטוח לאומי בנושא סיעוד
- ערכי גמלת סיעוד בכסף
- הגבלות על עובדים זרים
- כללי העסקת עובד זר
- כללים להעסקת עובד זר בענף הסיעוד
- פיצויי פיטורים לא כוללים שעות נוספות
- תלוש שכר לעובד זר בענף הסיעוד
- העסקת עובד זר בענף הסיעוד
- תפקיד עובד זר בסיעוד
- תשלומי מעסיק לעובד זר בתחום הסיעוד
- הסכם עבודה לעובד זר בענף הסיעוד
- מהו גובה השכר החודשי לעובד זר ?
- הבאת עובדים זרים בענף הסיעוד
- חופש מעבר בין מעסיקים ולשכות
- מעסיק עובד זר-מסתנן חייב בפקדון
- עובדים זרים זכאים לזיכוי מס | 27/09/16
- עומס טיפולי
- פדיון ימי הבראה
- שכר חודשי לאחר ניכויים מותרים
- שכר עובדים זרים בסיעוד לפי עמותת קו לעובד
- התפטרות עובד זר בענף הסיעוד
- פדיון חופשה שנתית
- פנסיה לעובד זר
- עובדים זרים תמונת מצב
- מחסור בעובדים זרים בתחום הסיעוד
- עובדים בתחום הסיעוד – עולם הולך ונעלם
- תחזית גידול באוכלוסיית עובדים זרים בסיעוד
- ניכויים מותרים ממשכורת עובד זר בענף הסיעוד
- עובדים זרים - טעמים הומניטאריים להארכת רישיון ישיבה
- עובדים זרים בסיעוד
- ערכות מגן לעובדים זרים
- ועדת חריגים הומניטארית - תיקון | ינואר 2018
- זכויות סוציאליות לעובד הזר
- תשלום על העסקת עובד זר בסיעוד בסופ"ש או חג
- עובדים זרים מחפשים מעסיק
- ביטוח בריאות עובדים זרים
- חדשות הסיעוד
- שאלות ותשובות
- צרו קשר
ועדת חריגים הומניטארית - תיקון | ינואר 2018
מספר פנימי: 2064473
הכנסת העשרים
יוזם: חבר הכנסת יואב קיש
פ/5071/20
הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון – ועדת חריגים הומניטרית להעסקת עובדי סיעוד מעבר לתקופה המותרת), התשע"ח–2018
תיקון סעיף 3א 1. | בחוק הכניסה לישראל, התשי"ב–1952 (להלן – החוק העיקרי), בסעיף 3א – (1) בסעיף קטן (ב)(2), המילים "שאינו מועסק ואינו בעל ענין בחברה העוסקת בתיווך עובדים זרים או בהעסקתם" – יימחקו, ואחרי "הגורם המוסמך" יבוא "עובד סוציאלי בעל שלוש שנות ותק לפחות, שהוא בעל תפקיד בכיר כהגדרתו בסעיף 62 לחוק שירות התעסוקה, התשי"ט–1959, בלשכה פרטית בעלת היתר לפי סעיף 65 לחוק האמור, שניתן לתיווך וטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד"; |
(2) בסעיף קטן (ב1), במקום פסקה (1) יבוא: | |
(1א) על אף האמור בפסקה (1), היתה הבקשה להארכת הרישיון כאמור באותה פסקה לשם טיפול במטופל שהוא אחד מהמפורטים להלן, רשאי שר הפנים להאריך את רישיון הישיבה של העובד זר, אף אם לא התקיימו התנאים המנויים בפסקאות משנה (א), (ב) ו-(ד) לאותה פסקה, ולעניין פסקה (ג), במקום "8 שנים" יקראו "12 שנים": (א) מטופל סיעודי הזכאי לקצבת שירותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי בשיעור של 188% לפחות; (ב) נכה צה"ל או נפגע פעולת איבה שהוכר כסיעודי ברמה של 100% לפחות; (ג) ילד נכה הזכאי לקצבת ילד נכה מאת המוסד לביטוח לאומי ברמה של 188%, והוא בעל נכות קשה במיוחד; (ד) מי שהוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כמטופל סיעודי עקב פגיעה בעבודה, כהגדרתה בחוק הביטוח הלאומי[נוסח משולב], התשנ"ה–1995, והוא תלוי לחלוטין בעזרת הזולת בביצוע כל פעולות היום יום." | |
הוראת מעבר 2. | אין בהוראות חוק זה כדי לפגוע בהחלטה שהתקבלה לפי סעיף 3א(ב1) לחוק העיקרי, כנוסחו ערב פרסומו של חוק זה. |
דברי הסבר | |
סעיף 3א(ב1) לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב–1952 (להלן – חוק הכניסה לישראל), כפי שנוסף לחוק בשנת 2011, מסמיך את שר הפנים להאריך שהות עובדי הסיעוד הזרים בישראל מעבר לתקופות המרביות הרגילות הקבועות בחוק הכניסה לישראל. בעקבות תיקון החוק, הוגשו אלפי בקשות חריגות לוועדה המייעצת, ומחמת עומס הבקשות והזמן הרב הנדרש לבדוק אותן לעומק, החליטו שרי הפנים בין השנים 2014-2016 על מתן אישור גורף לכ-9000 בקשות חריגות כאמור, תוך ניסיון להקשחת הקריטריונים בנוהל המשמש את הועדה לבחינת בקשות חדשות שיוגשו. המצב המתואר לעיל, לאחר התיקון האמור, גרם לתופעות קשות הן מהפן של נטישת מטופלים סיעודיים והן מהפן של פגיעה במדיניות ההגירה של המדינה, ועלה צורך ממשי ודחוף לתקן את החוק באופן שיצמצם את הנגישות לוועדה למקרים הקשים וההומניטריים ביותר בלבד. מטרת הצעת החוק היא לתקן את חוק הכניסה לישראל, כך שסמכות שר הפנים להתיר הארכת שהות של עובד זר לסיעוד אצל מטופל סיעודי חדש, לאחר שהעובד הזר סיים את תקופת העבודה המרבית המותרת בישראל, במקרים הומניטריים מיוחדים, תחול רק לגבי עובדים זרים העומדים בתנאים שנועדו לעודד נאמנות למטופל סיעודי ולמנוע השתקעות בישראל. כך, לפי ההצעה, ניתן יהא להאריך שהות באופן חריג רק לעובדים זרים אשר לא שהו בישראל מעל 8 שנים (ובמקרה שהמטופל הסיעודי המבקש נמנה על אוכלוסיות הנכים המורכבות - מעל 12 שנות עבודה בישראל), שהתמידו בעבודה בטיפול במטופל סיעודי אחד לפחות במשך תקופה של 24 חודשים לפחות, לא עזבו מיוזמתם את המטופל הסיעודי האחרון אותו סעדו, ולא הוגשה בקשה של מטופל סיעודי אחר בעניינם, מלבד על ידי בן הזוג של המטופל המבקש הנוכחי. תיקון החוק נועד לתמרץ עובדי סיעוד זרים להתמיד בעבודתם אצל המטופל הסיעודי אצלו שובצו, בכך שרק עובדים זרים שהתמידו בעבודתם כאמור, ולא עזבו מטופל סיעודי אחרון מיוזמתם, יוכלו להיות מועמדים להמשך שהות בישראל, מעבר לתקופה המרבית המותרת של 63 חודשים, לבקשת מטופל סיעודי, במקרים הומניטריים מיוחדים לפי סעיף 3א (ב1) לחוק הכניסה לישראל. מטרה נוספת של התיקון היא להגדיל את היצע העובדים הזרים המחליפים בישראל, לתקופות שבהם העובד הזר הקבוע שוהה בחופשת מולדת. בהתאם לתיקון המוצע, בקשות בגין עובדים זרים שסיימו 63 חודשי שהייה בישראל (ואשר עומדים בתנאים שלעיל) יוכלו לבוא בפני הוועדה, בעוד שיתר העובדים הזרים אשר שוהים במסגרת תקופת השהיה החוקית בישראל יוכלו לשמש כעובדים קבועים או מחליפים ואם חלפו 51 חודשים מאז כניסתם לישראל והסתיימה העסקתם הקבועה האחרונה – ישמשו כעובדים מחליפים בלבד. הצעת החוק עשויה למגר את תופעת הנטישות ולהגדיל את היצע העובדים המחליפים, וכן לתרום הן למטופלים הסיעודיים והן למדינה, בכך שיימנע חשש להשתקעות עובדים זרים רבים, תוך מתן מענה למספר מצומצם של מקרים חריגים וקשים שעומדים בתנאי החוק. | |
--------------------------------- הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום י"ג בשבט התשע"ח – 29.1.18 |
תגובות
אי אפשר שלא להעריך את מידת
אי אפשר שלא להעריך את מידת החמלה וההתחשבות באוכלוסיית הנכים הקשים, שבאה לידי ביטוי בתיקון לחוק.
פרסום תגובה חדשה